TRIDENT OSZTÁLY
2009.11.13. 09:18
- TRIDENT OSZTÁLY
-
TÍPUSA |
cirkáló |
|
ELKÉSZÜLT EGYSÉGEK |
USS Trident Plusz 19 hajó épült, 15 megsemmisült a Domínium háborúban, 5 maradt szolgálatban
|
ÉPÍTÉSI IDŐSZAK |
2375
|
MÉRETEK |
Hossz: 349.97 méter
Sugár: 180 méter
Magasság: 135 méter
Szintek száma: 38
Tömeg: 660.000 tonna
Legénység: 275 fő
|
FEGYVERZET
|
10 db VIII-as típusú fézerágyú, teljes kimenet 17.500 TeraWatt
|
VÉDELMI RENDSZEREK
|
Közepes kapacitású pajzsrendszer, teljes kapacitás 742.500 TeraJoule
Standard duránium/tritánium burkolat
Standard szerkezeti integritás mező
|
SEBESSÉG |
Normál utazósebesség: 6-os fokozat
Maximális sebesség: 8.6-os fokozat
|
ERŐSÉGI INDEX
|
(Galaxy osztály = 1.000):
Sugárfegyver tűzerő : 350
Torpedó tűzerő : -
Fegyverzet hatótávolsága és pontossága : 250
Pajzs erőssége : 275
Burkolat erőssége : 50
Sebesség : 680
Harci manőverezhetőség : 12.500
Összesített erősségi index : 250
|
DIPLOMÁCIAI FOKOZAT |
3 |
ÉLETTARTAM |
15 év |
FELÚJÍTÁSI IDŐSZAKOK |
Minimális: 6 havonta
Standard: 1 évenként
Jelentős: nincs adat
|
A Griffinhez hasonlóan ez is a "Frankenstein flotta" tagja. A Csillagflotta a Domínium háború idején a lehető legmagasabbra akarta emelni a hajók számát, ezért úgy döntöttek, hogy megpróbálják reaktiválni a korai Excelsior osztályú hajókat, amelyeket már kivontak a szolgálatból. Amíg ezek közül számos hajót sikerült újra aktív szolgálatba helyezni, addig a legöregebbek az évek alatt komoly szerkezeti leépülést szenvedtek a hajtómű-szekciójuk szerkezetében. A Csillagflotta el akarta vetni ezeknek az reaktiválását, de egy fiatal tervező azt javasolta, hogy használják fel a tökéletes Excelsior csészealj-szekciókat és gondolákat és illesszék hozzá más hajókhoz. Robertson admirális elfogadta a tervet.
Az első hajóhoz, a USS Tridenthez, a tervezők teljesen eltávolították a hasi borítást két Excelsior csészealjról, és a kettőt összeillesztették. Az első lett a hajtómű-szekció, ide került a vízszintes reaktormag. A kedvezőtlen szubtérmező geometria komoly gondokat okozott, ezért a sebességcsökkenés kiküszöbölésére egy harmadik gondolát is felszereltek.
A különleges kialakítás számos problémához vezetett, pl. a széthúzott hajótest kiterjesztett szerkezeti integritás mezőrendszert igényelt, stb. Azonban a Tridentek különlegessége azok a nehézségek voltak, amelyeket a belső gravitációs mező okozott. Az alsó szekciót a felsőhöz képest megfordították, de nem volt idő arra, hogy megfordítsák a szintek elhelyezkedését. Így nem kevesebb, mint a hajó fele "fejjel lefelé" volt. A probléma megoldására a két szekció között két szintet használtak, amelyekben szabadesés volt. Turbóliftek haladták át ezen a zónán, amelyek helyzetet változtatták áthaladáskor, és ezek segítségével "fordulhatott meg" az ember.
A Tridentek a sebesség és manőverezés terén egyenlők lettek egy standard Excelsiorral. Hasonló volt a hatótávolságuk is, de korlátozott volt az érzékelő-rendszerük, mert hiányoztak a hajtómű-szekció érzékelősorai. A Tridentek fegyverzete az Excelsiorok csészealj-szekciójának fegyverzetével egyeznek meg. Egyetlen Trident sem hordoz fotontorpedót.
A testvéreikhez hasonlóan a Tridentek is bizonytalan jövő elé néznek. Nagyon valószínű, hogy a háború után minden hajót kivonnak a szolgálatból.
|