3-AS OSZTÁLYÚ ŰRKOMP
2009.11.13. 11:13
Típusa: Álltalános feladatú űrkopm.
3-AS OSZTÁLYÚ ŰRKOMP
TÍPUSA |
általános feladatú űrkomp |
 |
ELKÉSZÜLT EGYSÉGEK |
850 db készült összesen 39 elpusztult
811 db-ot leszereltek.
|
ÉPÍTÉSI IDŐSZAK |
2280-2310 |
|
MÉRETEK |
Hossz: 8,93
Sugár: 3,4
Magasság: 2,92
Szintek száma: 1
Tömeg 9,45 metrikus tonna
Legénység 1 pilóta + 6 utas
|
FEGYVERZET
|
1 db IV típusú fézerágyú teljes kimeneti energia 100 Tera watt
|
VÉDELMI RENDSZEREK
|
Standard pajzsrendszer teljesítmény 2 700 Tera joule
Könnyű egyrétegű Monotánium burkolat
Kis teljesítményű szerkezeti integritás mező
|
SEBESSÉG |
csak impulzus
|
ERŐSÉGI INDEX
|
(Galaxy osztály = 1.000):
Sugárfegyver tűzerő : 2
Torpedó tűzerő : -
Fegyverzet hatótávolsága és pontossága : 10
Pajzs erőssége : 1
Burkolat erőssége : 0.31
Sebesség : -
Harci manőverezhetőség : 19 740
Összesített erősségi index : 29
|
DIPLOMÁCIAI FOKOZAT |
1 |
ÉLETTARTAM |
24 év |
FELÚJÍTÁSI IDŐSZAKOK |
Minimális: 2 évenként
Standard: 2 évenként
Jelentős: 12 évenként
|
 |
A komp belseje
|
 |
3-as osztályú komp éppen dokkol. |

|
3-as osztályú komp
|
A Csillagflotta a 2270-es években egy újabb kompon kezdett el dolgozni amely helyettesítheti az 1-es osztályú űrkompokat. A kutatás eredménye a 2-es osztályú űrkomp lett amelybe beépítették a legmodernebb érzékelőket komputereket és a komp teljes mértékben képes volt a szubtérben is haladni. Az új felújított Miranda, Constitution osztályú hajókon is a 2-es osztályéhoz hasonló hajtóműgondolákat használtak. A legénységi tagok arról számoltak be hogy a hajtómű elindítása után nehéz megtartani a hajó stabilitását. Ha egy hajtómű nincs stabilizálva és úgy használják az akkor az féregjárat szerű jelenséget okoz. A U.S.S. Enterprise-A is ezzel a jelenséggel találkozott az első szubtéri útja során 2271-ben.
Bár a nagyobb csillaghajókon mint a Miranda, Constitution osztályokon végül is sikerült kijavítani a stabilitási problémát de a kisebb kompokon ez már nem ment olyan könnyen. Az első három 2-es osztályú űrkomp prototípusa mind elpusztult a saját maguk által generált féregjáratban szerencsére mind pilóta nélküli volt így nem követelt egy emberáldozatot sem. A Csillagflotta több éves kutatás után sem jutott semmire a kisebb hajtóművek problémáival kapcsolatban így elvetette a tervet 2274-ben.
Azonban a flottának kellett egy jól használható űrkomp így a 2-es osztály átnevezték 3-asra. A térhajtóművet kiszerelték belőle és csak impulzus hajtóművei voltak. A hajtóműgondolákat meghagyták a hajó stabilitása miatt. A fejlesztések jól haladtak de a Csillagflotta érthetően biztosra akart menni így hosszú teszt programot folytatott. Az első 3-as osztályú hajó 2278-ra készült el és tökéletesen működött. A sorozatgyártás 2280-ban kezdőtőt el az első kész egység pedig már Júniusban elkészült.
Az első sikeres szolgálatban töltött év után a Csillagflotta nagyobb számban kezdte el gyártani őket mivel a használók igen jó véleménnyel voltak a kompról. A 2300-as évek elején kezdték el kivonni őket a szolgálatból az utolsó egységet pedig 2334-ben szerelték le.
|