UTAZÓ POD
2009.11.13. 11:00
Típusa: Orbitális személyi űrjármű.
UTAZÓ POD
TÍPUSA |
Orbitális személyi jármű |
 |
ELKÉSZÜLT EGYSÉGEK |
2 982 db 31 elpusztult 2951 leszereltek
|
ÉPÍTÉSI IDŐSZAK |
2270-2285
|

|
MÉRETEK
|
Méretek: Hossz: 4,99
Sugár: 3,2
Magasság: 3,12
Szintek száma: 1
Tömeg 2,85 metrikus tonna
Legénység 1 fő + 8 utas
|
FEGYVERZET
|
nincs
|
VÉDELMI RENDSZEREK
|
Standard pajzsrendszer teljesítmény 40 500 Tera joule
Könnyű egyrétegű Duratánium/Titánium burkolat
Kis teljesítményű szerkezeti integritás mező
|
SEBESSÉG |
csak impulzus
|
ERŐSÉGI INDEX
|
(Galaxy osztály = 1.000):
Sugárfegyver tűzerő : -
Torpedó tűzerő : -
Fegyverzet hatótávolsága és pontossága : -
Pajzs erőssége : -
Burkolat erőssége : 0.31
Sebesség : -
Harci manőverezhetőség : 22 680
Összesített erősségi index : 28
|
DIPLOMÁCIAI FOKOZAT |
nincs |
ÉLETTARTAM |
30 év |
FELÚJÍTÁSI IDŐSZAKOK |
Minimális: 3 évenként
Standard: 3 évenként
Jelentős: 0 évenként
|


|
Utazó pod dokkol az Enterprise-on és egy Csillagbázison.
|
Ezeket a podokat arra tervezték hogy kiegészítsék a már meglévő orbitális siklókat 2270-es években.
Míg a siklók a Föld felszíne és az állomások közti utazásra lettek tervezve a podok csak az űrben működtek. A furcsa zömök alakjuk maximalizálja az elérhető belső helyiség méretét de igen lecsökkentette az aerodinamikai tulajdonságait. Kiderült hogy az orbitális siklók sokkal alkalmasabbak az ilyen feladatra míg a podok kevésbé. Ezeken a járműveken eleinte még ülés sem volt a pilóta és az utasok számára.
A jármű felépítése nagyon egyszerű a nagy dobozszerű utastér mögött található a taton egy dokkoló zsilip amellyel rákapcsolódtat egy állomásra vagy egy hajóra. A hajó elején egy nagy üvegablak található ami könnyíti a manőverezést. A navigációs rendszerei igen primitívek mindössze egy lézer radar egységgel rendelkezik a meghajtó rendszer mikro impulzusmeghajtók alkotják a maximális gyorsulása így igen alacsony 5 m/s-2 .
A podokat igen egyszerű gyártani is hat ilyet lehet gyártani egy orbitális sikló építéséhez szükséges alapanyagokból. A minimális és standard felújítások három évenként történnek meg a jelentős felújítás azért nem szükséges mivel a hajó élettartama mindössze harminc év. Az előbb említett okok miatt nem volt elkerülhető a nagy számban való gyártásuk a gyártás 15. évében kétezer egység készült el. A gyártás üteme 40 hajó volt havonként megszakításokkal. Rengeteget eladott a Csillagflotta más kormányoknak ez az üzlet azért jöhetett létre mivel a hajó képességei igen alacsonyak így nem sérti az Elsődleges irányelvet.
2285-re a Csillagflottának 1 200 működő egysége volt ezért bejelentették hogy nem építenek újakat. Tervek voltak azzal kapcsolatban hogy további podokat is építeni fognak exportra de ebből végül nem valósult meg semmi. Az utolsó pod 2285 júliusában ünnepség keretében hagyta el a gyárat. Az őket használó emberek kedvelték a hajót így igen népszerű lett.
2300 körül kezdték kivonni őket a szolgálatból 2315-ben vonták ki az utolsó csillagflotta egységet de más kormányoknál egészen 2325-ig voltak szolgálatban.
|