NEW ORLEANS OSZTÁLY
2009.11.13. 10:03
NEW ORLEANS OSZTÁLY
TÍPUSA |
Fregatt |
 |
ELKÉSZÜLT EGYSÉGEK |
USS New Orleans, NCC-57295 USS Rutledge, NCC-65491 USS Kyushu, NCC-65530 USS Thomas Paine, NCC-63102 USS Renegade Plusz 451 hajó épült, 358 a Domínium háborúban pusztult el, 98 maradt szolgálatban |
ÉPÍTÉSI IDŐSZAK |
2339-től
|

|
MÉRETEK |
Hossz: 350 méter
Sugár: 290 méter
Magasság: 83 méter
Szintek száma: 18
Tömeg: 900.000 tonna
Legénység: 190 fő
|
FEGYVERZET
|
5 db X-es típusú fézersor, teljes kimenet 9.500 TeraWatt
2 db fotontorpedó-vető + 90 torpedó
|
VÉDELMI RENDSZEREK
|
Pajzsrendszer, teljes kapacitás 958.500 TeraJoule
Standard duránium/tritánium burkolat
Standard szerkezeti integritás mező
|
SEBESSÉG |
Normál utazósebesség: 6-os fokozat
Maximális sebesség: 9.4-es fokozat
|
ERŐSÉGI INDEX
|
(Galaxy osztály = 1.000):
Sugárfegyver tűzerő : 190
Torpedó tűzerő : 375
Fegyverzet hatótávolsága és pontossága : 175
Pajzs erőssége : 355
Burkolat erőssége : 50
Sebesség : 917
Harci manőverezhetőség : 15.000
Összesített erősségi index : 335
|
DIPLOMÁCIAI FOKOZAT |
3 |
ÉLETTARTAM |
100 év |
FELÚJÍTÁSI IDŐSZAKOK |
Minimális: 1 évenként
Standard: 5 évenként
Jelentős: 25 évenként
|
Célja a fejlesztésnek:
1. A Springfield fejlesztési projekt keretében való hajtóműfejlesztés.
2. A legújabb izolineáris technológiák tesztelése.
3. Újfajta technológiák tesztelésének a biztosítása.
4. Tudományos, felfedezési és diplomáciai küldetések széleskörű végrehajtása.
5. Az Excelsior, Renaissance és Miranda osztályú hajók munkájának átvétele.
6. A Constellation, Nebula és Ambassador osztályok kiszolgálása, segítése.
7. Háború esetén felderítő és hadihajóként való szolgálat.

|
USS New orleans
|
A New Orleans projekt 2334-ben kezdődött azzal a céllal hogy továbbfejlesszék a Springfield osztály térhajtóművét amelynek eredeti koncepcióját még a transztérmeghajtásra tervezték. Igaz a transztér-t nem sikerült elérni de a hajtómű fejlesztései lehetővé tették hogy a hajó beléphessen a 9-es fokozat feletti sebességekre. A New Orleans tetején a Nebula-hoz hasonlóan egy cserélhető modul van amelyben különféle tudományos berendezéseket lehet elhelyezni így igen népszerű hajóosztállyá vált a 24 század közepén.
Kezdetekben a Csillagflotta csak a San Francisco hajógyárban majd később kiterjesztették a Copernicus gyárra és a 134-es Csillagbázisra is. A Springfield terveket továbbfejlesztve egy hajtóműszekciót is hozzácsatoltak a lekicsinyített Galaxy csészealjszekcióhoz de a Nebula-hoz és az Intrepid-hez hasonlóan nyakrész nélkül így sikerült egy sebezhető pontot kiküszöbölni amelyet a Galaxy osztályon gyakran hibáztattak a Domínium elleni háborúban. A hajó méreteihez képest jó fegyverzetet kapott főleg mivel egy időben fejlesztették a védelmi célokra szánt Streamrunner osztállyal. A hajón ezen felül a Nebula-khoz hasonlóan lehet helyezni fegyvertartót is de nem egyet hanem hármat kettőt a hajó tetején egyet pedig az alján így akár többféle modult is a hajóra lehet telepíteni egy időben.
A New Orleans osztály prototípusának a fejlesztése 2336-ban kezdődött meg éppen egy évvel a projekt kezdete után. A tervezés gyorsan ment mivel a hajó sokban hasonlított a Springfield osztályra ahol a Csillagflotta tervezői már sok tapasztalatot szereztek. A hajón több komputeres tesztelés után egy 1500 cochrane erejű hajtóműmagot alkalmaztak. Sajnos, a projekt nem ment zökkenőmentesen. A Galaxy osztályhoz hasonlóan a New Orleans osztály is szenvedett a tervezési és gyártási késések sorozatától. A Galaxynál tapasztalt problémák, a reaktormag, a számítógép rendszer vagy a hajótest páncélzatának hibái a New Orleansnél is jelentkeztek, sőt új hibák is feltűntek a szerkezeti integritás mezőnél és az energiaátviteli rendszernél.
2337-ben kezdődtek meg a szubtérben való tesztelések a Föld naprendszerében és a 25 fős prototípus elérte a 9.1-es fokozatot a jól működő újfajta deflektornak köszönhetően. Nem sokkal később magas szubtéri fokozaton a szerkezeti integritás mező generátor felmondta a szolgálatot így a hajótest súlyosan megsérült és csak 12-en élték túl. A későbbi vizsgálatok során kiderült hogy a hibát a komputerrendszer ezután a hajót visszavontatták az Utopia Planicia-ra és az újfajta X-es típusú fézersugárzók tesztelésénél szétlőtték.
2339-ben kezdődött meg a hajó sorozatgyártása ezután még rengeteg hajót gyártottak és az első felújításra 2359-ben került sor amely során fejlesztettek a hajó szinte összes rendszerén. A New Orleans-ok több helyzetben is jól megállták a helyüket jelen voltak a Tholian határon, a Talarian-okkal való konfliktusban, a Borg támadásokkor és a Domínium ellen is. Jelenleg a New Orleans-okat a Streamrunnerek és a Defiant-ok váltják fel de még sokáig szolgálatban maradnak.
|