NORWAY OSZTÁLY
2009.11.13. 10:01
Típusa: Bolygó vizsgáló tudományoshajó/diplomáciai hajó
- NORWAY OSZTÁLY
TÍPUSA |
Bolygóvizsgáló tudományos hajó |
 |
ELKÉSZÜLT EGYSÉGEK |
USS Norway, USS Budapest + 397 hajót építettek 231 megsemmisült a Wolf 359-nél, a 001-es szektor elleni Borg támadásban és a Domínium elleni háborúban, 68 maradt szolgálatban. |
ÉPÍTÉSI IDŐSZAK |
2360-2370 |

|
MÉRETEK |
Hossz: 300 méter
Sugár: 200 méter
Magasság: 45 méter
Szintek száma: 17
Tömeg: 650.000 tonna
Legénység: 150 fő
|
FEGYVERZET
|
1 db X-es típusú fézersor,
4 db IX-es típusú fézersor teljes kimenet 9.000 TeraWatt
2 db fotontorpedó-vető + 50 torpedó
|
VÉDELMI RENDSZEREK
|
Energiapajzs rendszer, teljes kapacitás 945 000 TeraJoule
Normál duránium/tritánium páncélzat
Normál teljesítményű szerkezeti integritás mező generátor
|
SEBESSÉG |
Normál utazósebesség: 6-os fokozat
Maximális sebesség: 9-es fokozat 12 órán keresztül
|
ERŐSÉGI INDEX
|
(Galaxy osztály = 1.000):
Sugárfegyver tűzerő : 180
Torpedó tűzerő : 312,5
Fegyverzet hatótávolsága és pontossága : 200
Pajzs erőssége : 350
Burkolat erőssége : 50
Sebesség : 792
Harci manőverezhetőség : 10.000
Összesített erősségi index : 305
|
DIPLOMÁCIAI FOKOZAT |
4 |
ÉLETTARTAM |
80 év |
FELÚJÍTÁSI IDŐSZAKOK |
Minimális: 1 évenként
Standard: 5 évenként
Jelentős: 20 évenként
|

Célja a fejlesztésnek:
1. Tudományos, felfedezési és diplomáciai küldetések széleskörű végrehajtása.
2. A Cheyenne és az Ambassador osztályú hajók hosszú távú kutató és diplomáciai feladatainak az átvétele.
3. Háború esetén felderítő és hadihajóként való szolgálat.
4. Szükség esetén kisebb rakomány és személyszállítás.

|
USS Budapest
|
2357-ben a Csillagflotta több új hajó tervével állt elő amelyek kisebb méretűek voltak a kor megszokott nagy hajóihoz képest (pl. Galaxy, Nebula, Ambassador). Még ebben az évben megkezdődtek a kezdeti tervezések és a négy főbb koncepció közül a Csillagflotta egy háromszög alakú hajótesttel és két gondolával rendelkező katamarán jellegű hajót választott ki. A hajónak többféle feladatot szántak amelyeket hosszú távon kellett végrehajtania. A hajó kis méretei ellenére viszonylag nagy diplomáciai és tudományos létesítményekkel rendelkezik a fegyverzete pedig általánosnak mondható azonban jó manőverezhetősége kompenzálja ezt a kisebb hiányosságot.
A Csillagflotta 2357-ben több tervből választotta ki a Norway végleges konstrukcióját mivel hajóteste egyszerűen előállítható de mégis elhelyezhetőek rajta kutatólétesítmények és fegyverek is. A hajó csészealjszekciója mivel távolabb helyezkedik el a gondoláktól egy esetleges baleset bekövetkeztével biztonságosabb. A hajó prototípusa 2359-re készült el de az első szubtérben való repülés alkalmával a reaktormag felmondta a szolgálatot így a hirtelen energiacsökkenés miatt a USS Norway kiesett a szubtérből és a szerkezeti integritás mezeje 80%-al meggyengült így vissza kellett vontatni az űrdokkba.
A következő teszt sokkal sikeresebb volt és utána rögtön el is kezdték a hajóosztály gyártását. A Norway-ekből egymás után nagyon gyorsan építettek hármat a USS Norway-t, a USS Budapestet és a USS Damascus-t de a lendület nem tartott sokáig mivel kiderült hogy a konstrukció szerkezeti problémáktól szenved. A három hajót visszarendelték de nem találták a megoldást a problémákra így teszthajókként kezdték el őket használni a Marson és kivonták őket az aktív szolgálatból.
A technológia fejlődése és a Wolf 359 tragédiája jelentette a Norway-ek számára az újjászületést. A hajók új reaktorokat, fegyverzetet és pajzsrendszert kaptak de elhelyeztek rajtuk nagyobb konferenciatermeket és VIP kabinokat is csakúgy mint kutatólaborokat. A Norway-eket végül diplomáciai hajókká alakították amelyek méretükhöz képest jól fel vannak fegyverezve.
|