STEAMRUNNER OSZTÁLY
net 2009.11.13. 09:22
- STEAMRUNNER OSZTÁLY
-
TÍPUSA |
Könnyű cirkáló |
 |
ELKÉSZÜLT EGYSÉGEK |
USS Steamrunner, USS Hiroshima, NCC-52136 USS Appalachia Plusz 237 hajó épült, 80 megsemmisült, 160 maradt szolgálatban
|
ÉPÍTÉSI IDŐSZAK |
2357-2372
|

|
MÉRETEK |
Hossz: 244 méter
Sugár: 160 méter
Magasság: 40 méter
Szintek száma: 10
Tömeg: 375.000 tonna
Legénység: 185 fő
|
FEGYVERZET
|
6 db X-es típusú fézersor, teljes kimenet 13.000 TeraWatt
4 db gyorstüzelő fotontorpedó-vető + 150 torpedó
|
VÉDELMI RENDSZEREK
|
Pajzsrendszer, teljes kapacitás 891.000 TeraJoule
Standard duránium/tritánium dupla burkolat, plusz 4.8 cm vastag páncélzat
Standard szerkezeti integritás mező
|
SEBESSÉG |
Normál utazósebesség: 6-os fokozat
Maximális sebesség: 9.5-ös fokozat
|
ERŐSÉGI INDEX
|
(Galaxy osztály = 1.000):
Sugárfegyver tűzerő : 260
Torpedó tűzerő : 750
Fegyverzet hatótávolsága és pontossága : 455
Pajzs erőssége : 330
Burkolat erőssége : 580
Sebesség : 955
Harci manőverezhetőség : 9.000
Összesített erősségi index : 515
|
DIPLOMÁCIAI FOKOZAT |
2 |
ÉLETTARTAM |
48 év |
FELÚJÍTÁSI IDŐSZAKOK |
Minimális: 2 évenként
Standard: 8 évenként
Jelentős: 24 évenként
|

Célok a tervezésnél:
1. Többféle diplomáciai, tudományos és felderítő küldetések mobil végrehajtása.
2. Az idősödő Miranda, Soyuz, és Merced osztályú hajók védelmi és diplomáciai feladatainak az átvétele.
3. Háború illetve konfliktusok esetén hadihajóként való szolgálat.
4. Újfajta technológiák tesztelésének a biztosítása.
A Steamrunner osztály tervezésénél egy olyan kisegítőhajót akartak létrehozni amelybe minden bele van zsúfolva ezzel felváltva a Miranda osztályt. A Steamrunner azonban inkább kutatói munkát kapott és a Saber osztállyal közösen dolgozott. A hajó fejlett érzékelőinek és diplomáciai egységeinek köszönhetően leginkább a kapcsolatfelvételek és a diplomáciai küldetések során bizonyult hasznosnak.

|
Steamrunner
|
A Steamrunner osztályt a szükség miatt kezdték el tervezni mivel a Miranda osztályú hajók életkora 75 év volt amit már több egység is túllépett a Csillagflotta akart egy kisebb többféle szerepkörű hajót amely felválthatja. Több tucat terv érkezett meg a Csillagflottához amelyeknek egy része meg is épült pl. Saber és a Norway. A Steamrunner projekt győztese viszont a Nesrun hajógyár lett 2337-ben. A projektet azonban felfüggesztették sok más hajó tervezéséhez hasonlóan mivel a Csillagflotta inkább egy nagyobb erősebb többféle küldetést elvégezni képes hajót akart. A 2340-es években aztán ismét elindult a hajó tervezése és a Nesrun hajógyárban 2354 végére el is készült a prototípus. A hajó különleges formája miatt nem használhattak szokványos impulzus és térhajtóművet de 2356-ra elkészült az osztály számára tervezett impulzus hajtómű és megkezdődött annak a tesztelése a Theta Cygni V-nél.
A hajótest formája szintén szokatlan volt; a csészealj-szekció szögletes alakja jóval erősebb benyomást keltett, mint a hagyományos ellipszis alakú forma, ezzel a kialakítással csökkentették a szerkezeti elemek vastagságát, és a hajó teljes tömege is csökkent 12%-kal. Így nőtt a hajó gyorsulása. Azonban a kialakításnak volt néhány hátulütője is; néhány hajó, amely hosszabb ideig utazott magasabb fokozaton, repedéseket tapasztalt a csészealj-szekció szerkezeti elemeiben. A Csillagflotta megoldásként egy módosított szerkezeti integritás mezőt alkalmazott a hajókon, és megváltoztatták a térhajtóművet is, eltüntetve a harmonikus vibrálásokat, amelyek a problémát okozták. 2357-ben szolgálatba lépett az első hajó a USS Steamrunner és tíz további hajótest építése kezdődött meg.
A Steamrunner-ek sorozatgyártása a Nesrun, a Bajkonúr, az Utopia Planicia, az Antares és az Atlas V. hajógyárakban kezdődött meg. A sorozatgyártás egészen 2372-ig tartott amikor is a modernebb és hatékonyabb Intrepid osztály el nem kezdte kiszorítani a Steamrunner-t. A hajót a 2370-es években a Borg és a Domínium fenyegetés miatt elkezdték felújítani és több mint 20 egység el is készült.
|