KELDON OSZTÁLY
2009.11.13. 20:01
KELDON OSZTÁLY
TÍPUSA
|
Nehéz csatahajó
|

|
ELKÉSZÜLT EGYSÉGEK |
Koranak 405 volt szolgálatban a Domínium háború alatt, ezek közül 250 semmisült meg |
ÉPÍTÉSI IDŐSZAK |
2365-től |

|
MÉRETEK |
Hossz: 366 méter
Sugár: 220 méter
Magasság: 60 méter
Szintek száma: 17
Tömeg: 1.400.000 tonna
Legénység: 800 fő
|
FEGYVERZET
|
2 db nagy energiájú fézersor
12 db közepes energiájú fézerágyú, teljes kimenet 24.500 TeraWatt
2 db fotontorpedó-vető + 250 torpedó
|
VÉDELMI RENDSZEREK
|
Pajzsrendszer, teljes kapacitás 1.188.000 TeraJoule
Nehéz kelindid dupla burkolat, plusz 8 cm vastag páncélzat
Standard szerkezeti integritás mező
|
SEBESSÉG
|
Normál utazósebesség: 6-os fokozat
Maximális sebesség: 9.6-os fokozat
|
ERŐSÉGI INDEX
|
(Galaxy osztály = 1.000):
Sugárfegyver tűzerő : 490
Torpedó tűzerő : 300
Fegyverzet hatótávolsága és pontossága : 580
Pajzs erőssége : 440
Burkolat erőssége : 920
Sebesség : 1.000
Harci manőverezhetőség : 2.900
Összesített erősségi index : 510
|
DIPLOMÁCIAI FOKOZAT |
Csillagflotta szerinti 3-as |
ÉLETTARTAM |
60 év |
FELÚJÍTÁSI IDŐSZAKOK |
Minimális: 2 évenként
Standard: 4 évenként
Jelentős: 12 évenként
|



|
Keldon osztályú csatahajók
|
A Keldon osztály a kardassziai flotta legerősebb hajója. Alapjában véve egy megnagyobbított és megerősített Galor osztályú hajóként a Keldon minden téren felülmúlja elődjét. A másodlagos fegyverzet a 6 helyett már 12 db fézerágyúból áll, míg az elsődleges fézerágyú helyét egy pár X-es típusú fézersor foglalta el. A fotontorpedó-vetőikk a Galor osztályú vetőknél kétszer gyorsabban tudnak lőni, és a Keldon még új érzékelőket és számítógépes felszereléseket hordoz, amelyek segítségével könnyebben becélozhatják az álcázott hajókat, illetve növelhetik a manőverező-képességet. A pajzsrendszert is felfejlesztették, míg a borítás alá nagy sűrűségű páncélzatot helyeztek.
Amíg a Keldon osztály képességeiben jóval felülmúlja a Galort, még mindig nem versenyezhetnek a nagyobb alfa kvadránsbeli hajókkal. A kardassziaiak a Keldont nagy számban tervezik gyártani, hogy kompenzálják ezt a problémát - több mint 300-at terveztek, de az utóbbi évek nehézségei miatt ez lehet, hogy inkább csak terv marad, mint valóság.
|